Jaka folia ochronna na lakier samochodowy?
Kierowcy w większości dzielą się na tych, którzy cenią estetykę i na tych, dla których priorytetem jest funkcjonalność. Car wrapping to możliwość, które pozwala na połączenie obu właściwości i skupieniu się na zabezpieczeniu auta przed działaniem szkodliwych czynników. Każda folia samochodowa wykorzystywana w car wrappingu pełni funkcję ochronną, jednakże istnieją folie o zwiększonej odporności powłoce, której zadaniem jest ochrona przed negatywnymi skutkami codziennej eksploatacji.
Stan lakieru to jeden z priorytetowych czynników, które stanowią o estetyce pojazdu. Niestety podczas codziennej jazdy samochód jest narażony na styczność z wieloma przeciwnościami. Powłoka lakiernicza ma widoczne mikrourazy, które dla wrażliwego estety są dość istotne i wpływają na efekt wizualny samochodu. Uszkodzenia powstają najczęściej w kontakcie z kamieniami, gałęziami, a także podczas spotkania z innymi pojazdami na parkingach, czy w centrum miasta. Nawet mało widoczne otarcie jest nieprzyjemne dla miłośnika czterech kółek. Folia ochrona na lakier samochodów to najlepsza alternatywa, która zabezpiecza powłokę lakieru.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru folii ochronnej?
Specjalna folia ochronna do aut jest bezbarwna i wykonana z poliuretanu. W kontakcie z kamykami czy piaskiem, które mogłyby doprowadzić do odkształcenia lakieru, to ona staje się powłoką wierzchnią, a lakier pozostaje nienaruszony. Istnieje kilka rodzajów folii. Na ich cenę i wytrzymałość ma wpływ grubość. Optymalną wartością jest folia o grubości w przedziale 100-150 mikronów. Oczywiście istnieją folie grubsze, których wartość sięga około 200 mikronów, jednakże są one polecane dla samochodów terenowych i kierowców, którzy poruszają się po wymagających terenach.
Folia ochronna jest przeznaczona nie tylko do zabezpieczenia powierzchni lakieru. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom kierowcy mają szanse na zadbanie również o reflektory. Na lampy polecamy montaż folii poliuretanowej GGU10 o grubości 100 mikronów lub folii GGU15 o grubości 150 mikronów, im grubsza, tym lepsza ochrona. Powłoka została opracowana w taki sposób, by była całkowicie niewidoczna. Nie wolno stosować na reflektory folii kolorowych, które by zmieniały świecenie lamp przednich, powinny on pozostać zatem białe. Dlatego folia przezroczysta będzie najlepszym rozwiązaniem.