Jaką folię do ochrony lakieru wybrać?
Piasek i małe kamienie lądujące na masce, czy gałęzie, przyprawiają o gęsią skórkę, szczególnie kiedy auto jest nowe i niedawno wyjechało z salonu. Folia do ochrony lakieru to sposób na uniknięcie motoryzacyjnego zawału serca pod warunkiem, że jest właściwie dobrana.
Wybór folii stone protect, folii ochronnej na lakier to zaawansowany technologicznie sposób na bardzo dobrą ochronę. Nie może być to jednakże materiał przypadkowy, najtańszy i niewłaściwie położony. Materiał powinien być najlepszej jakości, ale nawet dobra folia nie będzie wyglądała dobrze na karoserii zaniedbanej czy mocno zniszczonej. Jeśli lakier odpada i jest wiele ubytków, powłoka ochronna jet bezbarwna i nie pomoże w zakryciu nieestetycznego efektu. Folia podstawowa jet sztywna i nada się do płaskich powierzchni. Nie sprawdzi jednak się w głębokich przetoczeniach i na całych elementach.
Cechy profesjonalnych folii do ochrony lakieru
Folia do ochrony lakieru samochodu jest bezbarwna, a montaż wymaga nawet większej precyzji i warunków pracy niż w przypadku folii do car wrappingu. Bardzo ważne jest czyste i suche pomieszczenie, odpowiednia temperatura pokojowa. W przypadku naklejania folii każdy większy pyłek będzie widoczny pod folią, a w konsekwencji efekt nie będzie satysfakcjonujący. Folia ochronna też musi być dedykowana do montażu na samochodzie. Karoseria jest narażona na skrajne warunki atmosferyczne, wilgotność oraz substancje chemiczne używane do pielęgnacji, dlatego inne folie mogą nie sprostać naszym oczekiwaniom. Nowoczesne rozwiązania w najlepszych foliach mają jeszcze jedną dość istotną zaletę. Ich właściwości skupiają się na samoregeneracji, co oznacza, że pod wpływem temperatury znikają drobne zarysowania na folii czy uszkodzenia we folii.
Takie walory mają folie Grafiguard Grafiwrap z serii GGU 10 – 100 mikronów grubości, GGU15 – 150 mikronów oraz GGU20 – 200 mikronów. Są to folie poliuretanowe i przez to, że mają krystaliczną przezroczystość stosowane są także do ochrony lamp w samochodach. Na mniejsze elementy typu progi, bikini czyli część przednia maski – na takie elementy polecamy folię SCP01, 120 mikronów grubości, posiada dodatkową osłonę, po montażu folii zdejmuje się osłonę i uzyskuje się efekt podobny do lakieru samochodowego, prawie nie odróżnia się od lakieru. Samochód to Twoja inwestycja, zadbaj o niego!